Vad vi erbjuder

Vi hjälper dig om du behöver avtalshjälp såväl som hamnat i tvist.

Om du t.ex. ska köpa eller sälja häst är det en affär där ofta såväl affärsmässiga som känslomässiga aspekter sätts i spel. Även om ett köp oftast genomförs i god anda och stort samförstånd har vi sett allt för många exempel på när det går fel. Att under hela köp-processen, vid tidpunkten för köp, före, under och efter köpet ha tänkt igenom och formulerat samtliga hästjuridiska avtal är inte alltid lätt.

Vi har mångårig kunskap inom området hästjuridik och kan därför förstå och hjälpa till med de specifika frågor som uppkommer kring en affär oavsett om du är köpare eller säljare.

Hjälp med avtal

Oavsett om du behöver hjälp med ett köpeavtal, uppstallningsavtal, förmedlingsavtal av häst, fodervärdsavtal, beridareavtal med mera så hjälper vi dig.

Många gånger kan några få investerade timmar i förväg, leda till många besparade timmar i framtiden.

Hästjuridik

Har det redan blivit fel?

Vi är erfarna advokter i processer avseende häst och hästjuridik, ett rättsområde som ofta ställer höga krav på advokaten för att kunna bygga en brygga mellan veterinärmedicin och juridik på ett sätt som blir pedagogiskt för rättegången.

Föreläsningar

Vi har ett brett utbud av föreläsningar inom hästjuridik som riktar sig till dig som är aktiv inom hästbranschen. Vi är flexibel med upplägg och har bl.a. kurser som omfattar:

* Köp och försäljning av häst
* Inackordering, vad man bör tänka på
* Hästtjänster - vad gäller?
* Hur du undviker att hamna i tvist
* Upprätta korrekta avtal